Kiabi viert 4 jaar ‘Good Friday’ met Make-A-Wish
Modemerk lanceert ook grootschalige steunactie om jongeren meer vertrouwen te geven
Voor het vierde jaar op rij ruilt Kiabi het commerciële ‘Black Friday’ voor een solidaire ‘Good Friday’. De modeketen reikt Make-A-Wish de hand om de wens van ernstig zieke kinderen te helpen vervullen. Drie dagen lang doneert Kiabi 0,50 euro per betalende klant – zowel in de winkels als online. Daarmee zet het budgetvriendelijke merk zijn inspanningen verder voor meer duurzame, inclusieve en solidaire mode. Binnen dat engagement past ook de lancering van een grootschalige steunactie om jongeren meer vertrouwen te geven in hun toekomst.
‘Good Friday’ van Kiabi zet zich dit jaar in voor de internationale non-profitorganisatie Make-A-Wish. De actie loopt drie dagen, van vrijdag 29 november tot en met zondag 1 december, in alle Kiabi-winkels in ons land en online via www.kiabi.be.
Stephanie Hyvrard, Human Resources Coördinator bij Kiabi België: "We hopen een mooi bedrag in te zamelen om heel wat zieke kinderen een magisch moment te laten beleven met hun familie. Als modemerk willen we ‘altijd meer doen voor families’ en met deze ‘Good Friday’-actie hopen we opnieuw het verschil te kunnen maken. Kiabi staat niet alleen voor eigentijdse mode aan zachte prijzen, maar ook voor duurzame, inclusieve én solidaire mode.”
Ambitieuze actie ‘Vertrouwen geven aan de jeugd’
Steunacties vormen een rode draad in het duurzaamheidsverhaal van Kiabi België. Zo biedt het bedrijf zijn medewerkers jaarlijks een dag om kennis te maken met de wereld van het vrijwilligerswerk. Ook steunt Kiabi heel wat goede doelen in ons land. Met de lancering van ‘Het Goede Doel’ zet de groep op internationaal niveau een nieuwe stap in haar maatschappelijke engagement: jongeren vertrouwen geven om een mooie toekomst op te bouwen. Concreet start Kiabi met tal van acties, waaronder workshops en samenwerkingen met mentoren. Ook zal het modemerk geld inzamelen ter ondersteuning van verenigingen die jongeren helpen.
Stephanie Hyvrard: “Uit onderzoek* blijkt dat acht op de tien jongeren een project vaak opgeven omdat ze te weinig vertrouwen hebben. Dat is natuurlijk zonde. De Kiabi Foundation start daarom met een nieuwe missie om jongeren te doen geloven in zichzelf en hun eigen kunnen, zodat ze een betere toekomst kunnen opbouwen. Jongeren moeten hun dromen durven vastpakken, en daar willen we als duurzaam merk graag bij helpen.”
Binnen haar missie ‘Vertrouwen geven aan jongeren’ zet de Kiabi Foundation zich in om jongeren meer kansen te bieden voor persoonlijke ontwikkeling. Het gaat om een ambitieus programma op verschillende vlakken: van re-integratie in het onderwijssysteem (bv. via aangepaste trainingen) over inspirerende mentorprogramma’s (rolmodellen die hun ervaring delen en jongeren aanmoedigen) tot tal van workshops (bv. rond het beheer van sociale netwerken, de strijd tegen intimidatie, openheid voor verschillen…). Om dit allemaal in de praktijk te brengen, sluit Kiabi duurzame partnerships af met relevante spelers in het veld. De actie ‘Good Friday’ is alvast een eerste mobilisatie rond deze jongerenmissie.
* Barometer Jeugd & Vertrouwen 2023 uitgevoerd door Opinionways. https://www.verslehaut.org/publications/articles/barometre-jeunesseconfiance-2023-moi-les-autres-la-planete-une-jeunesse-en-quete-de-confiance/
Over Kiabi - www.kiabi.be
In 1978 kende de Franse kledingzaak Kiabi een enorm succes met het revolutionaire concept ‘betaalbare mode voor het hele gezin’, en dat met passende maten voor iedereen. Zo’n 40 jaar later is het kleine Noord-Franse merk uitgegroeid tot een internationale groep die in 24 landen aanwezig is. Sinds 2016 ook in België, met vandaag 18 winkels en een online webshop. Zo heeft Kiabi al 25 miljoen klanten overtuigd die houden van trendy én betaalbare mode voor jong en oud.
Voor meer informatie en interviews:
RCA I Marie Piton I +32 473 23 82 78 I marie.piton@rca.be I www.rcapress.be
RCA I Bruno Leyssens I +32 473 69 51 05 I bruno@rca.be I www.rcapress.be