Kiabi schenkt meer dan 50.000 kledingstukken aan verschillende lokale verenigingen

Door een massale schenking van kleding, verdeeld via het netwerk van lokale verenigingen, heeft KIABI-België ervoor gekozen om prioriteit te geven aan de meest kwetsbaren en getroffenen in deze moeilijke tijden: jonge moeders, slachtoffers van vrouwenmishandeling, behoeftige daklozen, gezinnen in precaire toestand en personen met een handicap of assistentie.

“Kiabi heeft altijd dichtbij gezinnen en jonge moeders gestaan... In deze tijden van lockdown voelden wij ons verplicht van dit nog meer te doen. Door schenkingen en vooral door steun op lokaal niveau, daar waar dat nodig is. " - Elisabeth Cunin, CEO KIABI.

"Meer dan 40 jaar lang is het onze missie om gezinnen over de hele wereld te ondersteunen in de verschillende fases van een mensenleven. In deze context van een nooit geziene gezondheidscrisis was het voor KIABI vanzelfsprekend om ons steentje bij te dragen en ons aan te sluiten bij de collectieve inzet van onze landgenoten. KIABI heeft ervoor gekozen prioriteit te geven aan de ondersteuning van degenen die het meest kwetsbaar zijn in de huidige situatie, meer bepaald jonge moeders zonder middelen en vrouwen als slachtoffers van huiselijk geweld. En dit uitgebreid naar alle gezinnen met nood aan dringende hulp, zowel in België als in heel Europa. Een warm hart gaat speciaal uit naar de teams van verschillende lokale verenigingen die uitzonderlijk werk verrichten op het terrein en KIABI wil ook graag alle medewerkers die deze cruciale acties ondersteunen hartelijk bedanken... Onze collectieve missie is meer dan ooit om daar waar mogelijk zij het een geluksmoment, een glimlach of een adempauze te brengen! " - Stéphanie Hyvrard, directeur van KIABI-DOCKS, België.

Meer dan 50.000 kledingstukken voor kwetsbaren en onbemiddelden...
In samenwerking met de verenigingen Spullenhulp, Solidarité Grands Froids, BXL Refugees en het Belgische Rode Kruis is KIABI overgegaan tot een schenking van meer dan 50.000 stuks kleding voor volwassen, zuigelingen en kinderen... Om snel te beantwoorden aan de dringendste behoeften van daklozen, onbemiddelde gezinnen, personen met handicap of assistentie en kwetsbare anderen, getroffen door de COVID-crisis in België. De verdeling van deze kledingdonaties vond plaats in nauwe samenwerking met de veldteams van elke vereniging, om zo efficiënt mogelijk op lokale behoeften in te spelen.


KIABI HUMAN
Kiabi is zich bewust van zijn ecologische voetafdruk en gaat het merk ook sociale verantwoordelijkheden niet uit de weg. Dat heeft geleid tot het Kiabi Human-programma (#KIABIHUMAN): van de ontwikkeling van eco-ontworpen productassortimenten over transparantie in de toeleveringsketen tot training van teams en betrokkenen rond de sociale en milieu-impact van zijn activiteit. De groep stimuleert tot slot de ontwikkeling van zijn werknemers en steunt lokale hulpacties.

Voor meer info
RCA I Hilde Meus I +32 473 69 51 07 I [email protected] I www.rcapress.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Kiabi België

In 1978 kende de Franse kledingzaak Kiabi een enorm succes met het revolutionaire concept ‘betaalbare mode voor het hele gezin’, en dat met passende maten voor iedereen. Meer dan 40 jaar later is het kleine Noord-Franse merk uitgegroeid tot een internationale groep die in 24 landen aanwezig is. Sinds 2016 ook in België, met intussen 9 winkels en een online webshop. Zo heeft Kiabi al 25 miljoen klanten overtuigd die houden van trendy én betaalbare mode voor jong en oud.

Neem contact op met

kiabi.be