Kiabi ruilt Black Friday voor Good Friday

Kiabi ruilt Black Friday voor Good Friday

Kledingmerk zet op vrijdag 27 november solidariteitsactie op voor Brusselse eenoudergezinnen

Geen spectaculaire kortingen straks bij Kiabi, wel een hartverwarmende steunactie om eenoudergezinnen in moeilijkheden te helpen. Op vrijdag 27 november, voortaan ‘Good Friday’, doneert het budgetvriendelijke kledingmerk 1 euro per bestelling aan Les Petits Riens-Spullenhulp in Brussel. Met het ingezamelde geld renoveert de vzw een oud kantoorgebouw tot ‘La Maison Parenté’, om vanaf juni 2021 16 eenoudergezinnen in moeilijkheden op te vangen. De actie loopt online via www.kiabi.com  ongeacht de bezorgmethode (thuislevering, afleverpunt, Click & Collect).

Voor de allereerste keer schrapt Kiabi – in heel Europa – Black Friday uit zijn commerciële agenda. De Franse modeketen lanceert in plaats daarvan verschillende nationale en internationale solidariteitsacties. In ons land wil Kiabi eenoudergezinnen in moeilijkheden helpen. Brussel alleen al, waar het merk drie winkels heeft, telt zo’n 63.000 eenoudergezinnen – oftewel een op de drie Brusselse gezinnen.

Door op vrijdag 27 november, voor elke klant die een bestellng plaatst, 1 euro te doneren aan Les Petits Riens, wil Kiabi België meehelpen aan de renovatie van ‘La Maison Parenté’ in de Charles Parentéstraat, op een boogscheut van Station Brussel-Zuid. Vanaf juni 2021 zullen 16 gezinnen er hun intrek kunnen nemen in de appartementen en studio’s. Op die manier krijgen de gezinnen wat ademruimte én een veilige rustruimte, met bijstand van een multidisciplinair team.

Met deze steunactie wil Kiabi, op het einde van een bijzonder jaar, ‘Black Friday’ een andere invulling geven. Een invulling die perfect past bij zijn programma van maatschappelijk verantwoord ondernemen, Kiabi Human. Met ‘Good Friday’ biedt het merk kwaliteitsmode aan de eerlijkste lage prijs én betrekt het zijn klanten bij een solidariteitsactie.

Voor meer info
RCA Group I Hilde Meus I +32 473 69 51 07 I hilde@rca.be I www.rcapress.be

Over Kiabi
Kiabi, opgericht in 1978 in Noord-Frankrijk, zorgde voor een revolutie in confectiekleding met een modeconcept aan lage prijzen voor alle gezinnen. Gesteund door een netwerk van meer dan 505 winkels in 18 landen wereldwijd, realiseert Kiabi een omzet van 2 miljard euro (2019) en een groei van 2,4%. Als symbool van universeel en gelukkig leven, biedt Kiabi eigen collecties aan die in Frankrijk ontworpen worden door een team van 56 stylisten. Het merk geldt als nummer één in de Franse confectiekleding en telt meer dan 10.000 Kiabers van 60 nationaliteiten. Daarnaast is Kiabi zich bewust van zijn ecologische voetafdruk en gaat het merk ook sociale verantwoordelijkheden niet uit de weg. Dat heeft geleid tot het Kiabi Human-programma (#KIABIHUMAN): van de ontwikkeling van eco-ontworpen productassortimenten over transparantie in de toeleveringsketen tot training van teams en betrokkenen rond de sociale en milieu-impact van zijn activiteit. De groep stimuleert tot slot de ontwikkeling van zijn werknemers en steunt lokale hulpacties.