Oktober kleurt Roos

Kiabi steunt borstkankerpatiënten met inclusieve mode

Uitbreiding collectie postoperatieve lingerie met budgetvriendelijke sport- en nachtkleding

 

Als opkomende modeketen in België zweert Kiabi bij budgetvriendelijke collecties op maat van iedereen. En dat vertaalt zich ook naar inclusieve mode, onder meer voor vrouwen die een borstamputatie hebben ondergaan. Zo wordt het assortiment postoperatieve bh’s vandaag uitgebreid met sport- en nachtkleding. Tijdens de maand oktober steunt Kiabi bovendien de strijd tegen borstkanker door per verkocht artikel met het roze lintje op het etiket 1 euro te doneren aan Think Pink.

Kiabi wil graag alle vrouwen mooi gekleed zien in outfits die synoniem staan voor geluk en welzijn en engageert zich daarom ook om het bewustzijn rond borstkanker te vergroten en vrouwen die er mee geconfronteerd worden te steunen. Een engagement dat zich ook concreet vertaalt in een assortiment postoperatieve bh’s, sportbh’s, badpakken, nachtkleedjes en pyjama’s voor vrouwen die een borstamputatie hebben ondergaan.

Al 5 jaar biedt Kiabi postoperatieve lingerie aan. Deze inclusieve mode evolueert voortdurend doordat er samengewerkt wordt met vrouwen die aan borstkanker lijden of de ziekte achter de rug hebben. Hun ervaringen zijn erg waardevol om de collectie steeds bij te sturen. De kleding is zo ontworpen dat ze optimaal aansluit bij de verschillende behandelingsstadia die vrouwen met borstkanker kunnen doorlopen. Het merk is er dan ook trots op dat één van hen de collectie wil presenteren.

Een postoperatieve collectie met trots gedragen door Amandine
Amandine werd gekozen als fotomodel voor deze campagne en vat het doel van al dit werk samen: "De eerste keer dat ik het KIABI-team ontmoette was in oktober 2017 samen met andere patiënten. Ik had net een borstamputatie gehad en had een beetje haargroei. Ik was blij dat ik verder kon met mijn parcours en mensen kon ontmoeten die dezelfde stadia doorliepen als ik, maar die op verschillende manieren reageerden. Het jaar daarop nam ik deel aan een sessie om Kiabi's postoperatieve collectie met de stylisten te herwerken. Het doel was om de collectie te verbeteren om beter te voldoen aan de verwachtingen van vrouwen met kanker en deze aan te vullen met andere items. Dankzij deze collectie voelen we ons vrouwelijk, niet ziek, we zien helemaal niet dat het postoperatief is. "

Een collectie ontworpen om alle stadia van de ziekte het hoofd te bieden.
De bh’s zijn van 100% katoen, met een opening aan de voorkant die het sluiten vergemakkelijkt wanneer de patiënt de armen minder kan bewegen. De elastieken zijn geschraapt voor een zachte aanraking op een beschadigde huid (bijvoorbeeld na radiotherapie), de halslijn van de banden is herzien om te voorkomen dat ze over de onderhuidse poortkatheder van de patiënt wrijven en de borstband is aangepast om littekens en schuimprothesen te verbergen. Voor de periode na de borstamputatie (nadat de genezing heeft plaatsgevonden) biedt Kiabi meer vrouwelijkere lingerie met kant en prints voor optimale ondersteuning van zwaardere siliconenprothesen.


VOOR MEER INFO
RCA Group I Hilde Meus I +32 473 69 51 07 I [email protected] I www.rcapress.be

kiabi pb NL Oktober roos pdf.pdf

PDF - 813 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Kiabi België

In 1978 kende de Franse kledingzaak Kiabi een enorm succes met het revolutionaire concept ‘betaalbare mode voor het hele gezin’, en dat met passende maten voor iedereen. Meer dan 40 jaar later is het kleine Noord-Franse merk uitgegroeid tot een internationale groep die in 24 landen aanwezig is. Sinds 2016 ook in België, met intussen 9 winkels en een online webshop. Zo heeft Kiabi al 25 miljoen klanten overtuigd die houden van trendy én betaalbare mode voor jong en oud.

Neem contact op met

kiabi.be