Kiabi opent volgende maand eerste winkel in Brussel

Brussel, 19/09/2016 - Kiabi, toonaangevende speler in kleding voor het hele gezin, opent op 20 oktober 2016 zijn eerste winkel in België. De shop - 2000 m² groot - is gebaseerd op het nieuwste concept van Kiabi: een winkelruimte met veel licht en een ontspannen sfeer, waar het 'cross channel' principe centraal staat: de combinatie van online shoppen en shoppen in de winkel. Met deze eerste vestiging creëert de Kiabi-groep 25 banen in het Brussels Gewest, maar daar blijft het niet bij, de kledingspecialist mikt op een 12-tal winkels in ons land tegen 2020. Voor de eerste winkel werd het shopping district DOCKS BRUXSEL uitgekozen.

Na Spanje, Italië en Rusland is nu ook België aan de beurt: Kiabi opent binnenkort een winkel in het shopping district Docks Bruxsel, langs de oevers van het Kanaal. Het is geen toeval dat Kiabi zijn intrede doet op de Belgische markt. Het merk investeert immers volop in zijn internationale ontwikkeling. Kiabi is een van de grotere namen in de confectiesector, met bijna 500 winkels in Frankrijk en 11 andere landen. Online shoppen bij het merk kan zelfs vanuit 32 landen.

Met het succes van de webshop kiabi.be (online sinds 2012) en 70.000 actieve fans op sociale netwerken, was de beslissing voor België een logische stap. De klanten van Kiabi mogen zich opmaken voor een volledig nieuwe ervaring, dankzij een aanbod dat nog nooit eerder in één ruimte werd samengebracht. Kiabi biedt zijn klanten een unieke combinatie van modieuze producten voor kleine prijzen en een professionele, hartelijke service, zodat iedereen er zich thuis voelt: vrouwen, mannen, kinderen en baby's. Ook zwangerschapsartikelen krijgen speciale aandacht. In de kleurrijke ruimte ligt de nadruk op een aangename en ontspannen sfeer. En de kleinste shoppers worden evenmin vergeten: met glijbanen en spelletjes vliegt de tijd zo voorbij. Van accessoires tot kleding in grote maten, je vindt er alles om het hele gezin modieus uit te dossen ... voor kleine prijzen. Daarbij zullen in België dezelfde prijzen worden gehanteerd als in Frankrijk.

Kiabi: de klant centraal in een plezierige winkelbeleving

Kiabi zet in op alle mogelijke faciliteiten voor de families: online shoppen, bestellingen afhalen in de winkel, outfits passen en belissen ze te houden of niet, of de online catalogus inkijken in de winkel via het scherm bij de paskamers. Zo eenvoudig is het. “Voor ons staan de klanten centraal. Dat laten we zien door hen hartelijk te ontvangen in de winkel en door innovatie en technologie in te zetten om de relatie met onze klanten te versterken”, legt Marlies Hersbach, co-leader bij Kiabi België, uit. “Die aanpak is van toepassing op onze producten, maar ook op de diensten, onze winkelformules en de communicatie, met als absolute prioriteit onze klanten en hun winkelplezier. We willen niet alleen tevreden klanten, we willen hen, met ons team van 25 Kiabi Talenten, elke dag opnieuw verrassen met inspirerende en betaalbare innovaties. Daarbij hebben de Kiabi Talenten een sleutelrol: welke taak zij ook uitoefenen, elk van hen werkt autonoom en is verantwoordelijk voor zijn of haar functie. Onze groep wil mensen immers stimuleren om initiatief te nemen en hun talenten te ontplooien.”

Als pionier in 'social shopping' test Kiabi geregeld nieuwe formules uit om ook het meer stedelijke publiek aan te spreken. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat de eerste winkel in België zijn deuren zal openen in Docks Bruxsel. “Het project heeft om meerdere redenen onze aandacht getrokken”, verduidelijkt Marlies Hersbach. “Eerst en vooral is het een initiatief in een stad waar er al jarenlang geen soortgelijke projecten meer waren. We vonden het dus logisch om mee te stappen in een evenement van die omvang. Maar we vielen toch vooral voor het concept zelf: Docks wil een plaats zijn waar volop geleefd wordt, waar je kunt shoppen, ontspannen, cultuur beleven en genieten van lekker eten. En dat past perfect bij onze missie om mensen kledingstukken aan te bieden die hen gelukkig maken.”

Het merk Kiabi heeft grootse plannen in België, met maar liefst 12 winkelpunten die de komende 4 à 5 jaar zouden openen. In de winkels van Kiabi hangt een specifieke sfeer door het ruimtelijke gevoel en de hedendaagse materialen. De toekomstige winkels zullen zowel in winkelcentra als in stadscentra te vinden zijn: Belgen houden van een dagje shoppen in het centrum en Kiabi wil ook daar aanwezig zijn om gezinnen te verwelkomen.

Over KIABI

KIABI werd in 1978 opgericht in Noord-Frankrijk en zorgde voor een drastische ommezwaai in de confectiesector door mode voor het hele gezin aan te bieden voor kleine prijzen. Met een netwerk van 468 winkels, waarvan 110 buiten Frankrijk, realiseerde KIABI in 2015 een omzet van 1,7 miljard euro en een groei van 6,7%. De collecties van KIABI worden ontworpen in Frankrijk door een team van 56 stylisten, die hun verrassende, vrolijke, eenvoudige en doordachte ontwerpen steeds tekenen met aandacht voor de persoon die het stuk uiteindelijk zal dragen. KIABI, de Franse nummer 1 van de confectie, stelt 8.700 mensen tewerk in 12 landen.

www.kiabi.be

Voor meer info:

RCA
Frédéric Pellesier
+32 486 94 52 51
[email protected]

cpkiabi.pdf

PDF - 303 Kb

pbkiabi.pdf

PDF - 293 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Kiabi België

In 1978 kende de Franse kledingzaak Kiabi een enorm succes met het revolutionaire concept ‘betaalbare mode voor het hele gezin’, en dat met passende maten voor iedereen. Meer dan 40 jaar later is het kleine Noord-Franse merk uitgegroeid tot een internationale groep die in 24 landen aanwezig is. Sinds 2016 ook in België, met intussen 9 winkels en een online webshop. Zo heeft Kiabi al 25 miljoen klanten overtuigd die houden van trendy én betaalbare mode voor jong en oud.

Neem contact op met

kiabi.be