KIABI OPENT VIERDE WINKEL IN BELGIË, EXACT ÉÉN JAAR NA ZIJN INTREDE OP DE BELGISCHE MARKT

Brussel, Het is een record! Exact één jaar na zijn intrede op de Belgische markt opent kledingketen Kiabi zijn vierde winkel, in shoppingcenter The Mint in hartje Brussel. Ongezien voor dit merk! Kiabi heeft in ons land al meer dan 200 jobs gecreëerd en houdt zich aan de belofte om zich in het stadscentrum te vestigen, als aanvulling op de winkelcentra aan de rand van de stad. België staat aan de top van Europese landen waar het merk een sterke groei kent. Kiabi zal in 2018 zijn eerste winkel in Vlaanderen openen.

Met een oppervlakte van 1.700 m2, verspreid over twee verdiepingen, is de Kiabi-shop één van de grootste in winkelcentrum The Mint. Net als in de drie andere Belgische shops (Dockx Brussel, Rive Gauche Charleroi en Mediacité Luik) word je ook hier ontvangen in een kleurrijk interieur waar een ontspannen sfeer heerst. Alles draait om één doel: vrouwen en gezinnen een plezierige winkelervaring bezorgen. Zodra je de winkel binnenstapt, zie je hoe Kiabi dat concreet aanpakt: er zijn speelruimtes voor de kinderen en voldoende kassa's zodat je niet lang hoeft aan te schuiven. Ook technologie is alomtegenwoordig. Denk maar aan e-reserveringen of aan touchscreens in de shops waarop je de hele collectie van Kiabi kunt bekijken, de voorraad in een winkel kunt raadplegen, artikelen kunt bestellen en jouw leveringsmethode kunt kiezen. Net als de Kiabi-winkels van de nieuwe generatie is ook het stadscentrum een model van 'hybride winkelen'.

Stadscentrum: Kiabi komt zijn beloftes na

“Voor ons was het een logische stap om een shop te openen in het hart van de hoofdstad!” legt Aalrik van Straten, co-leader van Kiabi België, uit. “De ligging van het Muntplein biedt aanzienlijke voordelen: we bevinden ons vlak bij de Nieuwstraat en op een steenworp van de Grote Markt. En met de toekomstige uitbreiding van de voetgangerszone belooft dit een heel aangename plek te worden. Perfect voor de gezinnen die bij ons komen winkelen.” Na Charleroi (Rive Gauche) is dit de tweede shop in het centrum van een grote stad: vlak bij het openbaar vervoer, in een urban omgeving met winkels én woningen.

Een succesvol jaar in België

De opening van een vierde winkel bewijst dat Kiabi in België een aanhoudend succes kent. “In oktober 2016 werden we overrompeld door maar liefst 25.000 klanten in slechts 4 dagen bij Kiabi. Dat komt overeen met ruim 12% van alle bezoekers bij Docks, dat in diezelfde tijdspanne 200.000 bezoekers registreerde. Dat was niet gewoon!”, herinnert Marlies Hersbach, co-leader van Kiabi België, zich. Het merk dankt zijn aantrekkingskracht vooral aan de hoge verwachtingen van gezinnen, die houden van de kwalitatieve, kleurrijke kledingcollecties tegen zachte prijzen. “Op basis van de resultaten tijdens het eerste jaar hoort Kiabi België bij de beste Europese landen in het licht van de internationale ontwikkelingsstrategie. We zijn dus van plan om verder uit te breiden naar andere steden en naar Vlaanderen, in lijn met onze doelstelling om in de komende 3-4 jaar een twaalftal winkels in België te openen.”

OVER KIABI

KIABI werd in 1978 opgericht in Noord-Frankrijk en zorgde voor een drastische ommezwaai in de confectiesector door mode voor het hele gezin aan te bieden voor kleine prijzen. Met een netwerk van 468 winkels, waarvan 110 buiten Frankrijk, realiseerde KIABI in 2015 een omzet van 1,8 miljard euro en een groei van 8,2%. De collecties van KIABI worden ontworpen in Frankrijk door een team van 56 stylisten, die hun verrassende, vrolijke, eenvoudige en doordachte ontwerpen steeds tekenen met aandacht voor de persoon die het stuk uiteindelijk zal dragen. KIABI, de Franse nummer 1 van de confectie, stelt 8.700 mensen tewerk in 12 landen.

CONTACTPERSOON VOOR DE PERS:

Frédéric PELLISSIER - RCA Group

frederic.pellissier@rca.be

Gsm: 0486 94 52 51