Kiabi lanceert tweede editie ‘Belgian Friday’

11 merken bieden 3 dagen voorjaarskortingen van 17 tot 19 mei

In navolging van de succesvolle eerste editie, lanceert kledingmerk Kiabi dit voorjaar opnieuw een ‘Belgian Friday’, het Belgische antwoord op Black Friday. Van 17 tot 19 mei kunnen consumenten bij 11 merken aanzienlijke kortingen genieten, zowel online als in de winkel. Merken die nog willen deelnemen, zijn welkom. ​

Voor consumenten die niet kunnen wachten tot de zomerkoopjes, organiseert Kiabi ‘Belgian Friday’ – goed voor een verlengd weekend kortingen, van 17 tot 19 mei, online en in de winkels. In totaal nemen er dit jaar 11 merken deel: Kiabi, Jack & Jones, Damart, Greenpan.be, Tape à l’œil, Veritas, Hans Anders, La Redoute, Yves Rocher, Sarenza en DI.


De eerste editie van ‘Belgian Friday’ – in mei 2018 gelanceerd door Kiabi in samenwerking met federatie Comeos – trok 7 merken aan en liep over 2 dagen. Het initiatief was meteen een succes. Aalrik van Straten, Country Manager Kiabi België: “De deelnemers zagen stuk voor stuk hun verkoopvolume toenemen, soms zelfs tot 70%. Elk merk bepaalde daarbij zijn eigen kortingen, met promoties van 10 tot 60% voor online aankopen.” Ook de websites zagen duidelijk de interesse van de Belgische consumenten voor Belgian Friday.

Alle merken welkom

Van Straten: "Klanten staan open voor initiatieven zoals Belgian Friday. Ze vormen een leuke aanvulling op de regelmatige aanbiedingen tijdens het jaar. Belgian Friday biedt kortingen aan op een interessant moment, midden in het voorjaar, en is voor consumenten een gemakkelijk en herkenbaar concept, net zoals Black Friday in het najaar. Belgische consumenten krijgen zo ook een makkelijke commerciële ‘kalender’ aangereikt en weten op voorhand wanneer ze koopjes kunnen scoren. En omdat dit soort acties kopers aantrekt, nodigen we alle merken uit om deel te nemen "

Merken die nog willen instappen in Belgian Friday 2019 kunnen contact opnemen met Stephanie Andries ([email protected]) en Kathy Bergen ([email protected]).

OVER KIABI – www.kiabi.be

Kiabi werd in 1978 opgericht in Noord-Frankrijk en zorgde voor een drastische ommezwaai in de confectiesector door betaalbare mode voor het hele gezin aan te bieden. Met een netwerk van 509 winkels, realiseerde Kiabi in 2017 een omzet van 1,9 miljard euro en een groei van 4,6%. De collecties van Kiabi worden ontworpen in Frankrijk door een team van 56 stylisten, die hun verrassende, vrolijke, eenvoudige en doordachte ontwerpen steeds tekenen met aandacht voor de persoon die het stuk uiteindelijk zal dragen. Kiabi, de Franse nummer 1 van de confectie, stelt 10.000 mensen tewerk in 15 landen.


VOOR MEER INFO


Margot Feiner, RCA
[email protected]
GSM : 0494 82 31 83
www.rcapress.be

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Kiabi België

In 1978 kende de Franse kledingzaak Kiabi een enorm succes met het revolutionaire concept ‘betaalbare mode voor het hele gezin’, en dat met passende maten voor iedereen. Meer dan 40 jaar later is het kleine Noord-Franse merk uitgegroeid tot een internationale groep die in 24 landen aanwezig is. Sinds 2016 ook in België, met intussen 9 winkels en een online webshop. Zo heeft Kiabi al 25 miljoen klanten overtuigd die houden van trendy én betaalbare mode voor jong en oud.

Neem contact op met

kiabi.be