Kiabi lanceert merk voor tweedehands gezinsmode: ‘Beebs by Kiabi’
Klanten kunnen zowel online als in winkel nieuwe en tweedehands kledij kopen en verkopen
Met de lancering van ‘Beebs by Kiabi’ zet de Franse modeketen een nieuwe stap in haar circulaire ambities met tweedehandsmode. Het nieuwe merk geeft gezinnen nog meer vrijheid in hun consumptiegedrag. Zo kunnen ze kiezen uit een hybride aanbod, met zowel nieuwe kledingstukken als tweedehandse mode, zowel online als in een aantal winkels. Je kan het Beebs-concept vanaf vandaag uittesten in Brussel (Kiabi Mint, Kiabi Westland, Kiabi Docks), Luik (Kiabi Mediacité) en Charleroi (Kiabi Châtelineau). Vanaf 2025 stappen ook de andere Belgische winkels geleidelijk in.
©barbara grossmann
Afgelopen zomer nam Kiabi Beebs over, als tweedehandsexpert al goed gevestigd op de markt. Met de oprichting van het merk ‘Beebs by Kiabi’ versterkt Kiabi haar positie en bevestigt ze andermaal haar ambitie om marktleider te worden in het tweedehandssegment. Het is nu mogelijk om in verschillende winkels tweedehands producten te vinden, variërend van de tijdloze kleine zwarte jurk tot de meest trendy jeans. Op de website of de app "Beebs By Kiabi" is het aanbod veel breder: kleding, speelgoed, boeken, babyspullen of woningdecoratie.
Mathieu Loyez, marketing directeur van Kiabi België : “Met Beebs by Kiabi willen we gezinnen tegemoet komen en hen een alternatief consumptiemodel aanreiken. Klanten kunnen zowel online als in de winkel nieuwe mode en tweedehandsartikelen aankopen, waardoor ze hun budget én hun ecologische voetafdruk kleiner kunnen houden. Het aanbod is kwalitatief en omvat meerdere merken, zodat gezinnen een ruime keuze hebben in verschillende categorieën. Op die manier wil Kiabi mode toegankelijk, aantrekkelijk en duurzaam houden voor iedereen.”
Beebs by Kiabi biedt een koop- en verkoopservice, zowel online als in de winkel. Het platform maakt momenteel transacties tussen individuen mogelijk, terwijl in de winkel een multimerken-aanbod is geïntegreerd bij de dames-, heren-, kinder- en babykleding. Klanten kunnen daardoor nieuwe kleding en tweedehandsmode combineren en alles in één keer afrekenen aan de kassa. Om haar circulaire ambities te ondersteunen, heeft Kiabi een aparte businessunit voor tweedehandsartikelen opgericht, waarin de expertise van de Beebs- en Kiabi-teams wordt gebundeld.
Beebs by Kiabi samengevat:
• Omnichannel-aanpak waardoor klanten zowel digitaal als in de winkel kunnen kopen en verkopen
• Onmiddellijke beschikbaarheid van producten van meerdere merken in verschillende categorieën
• Aantrekkelijk aanbod met kwalitatieve gezinsmode
• Betrouwbaar concept met innovatieve diensten om de aan- en verkoop te begeleiden en veilig te stellen
• Complementariteit tussen nieuw en tweedehands, waardoor gezinnen vrijheid krijgen in consumptiegedrag
• Hybride aanbod om de CO2-voetafdruk te verkleinen
©barbara grossmann
Over Kiabi - www.kiabi.be
In 1978 kende de Franse kledingzaak Kiabi een enorm succes met het revolutionaire concept ‘betaalbare mode voor het hele gezin’, en dat met passende maten voor iedereen. Zo’n 40 jaar later is het kleine Noord-Franse merk uitgegroeid tot een internationale groep die in 24 landen aanwezig is. Sinds 2016 ook in België, met vandaag 18 winkels en een online webshop. Zo heeft Kiabi al 25 miljoen klanten overtuigd die houden van trendy én betaalbare mode voor jong en oud.
Voor meer informatie en interviews:
RCA I Marie Piton I +32 473 23 82 78 I marie.piton@rca.be I www.rcapress.be
RCA I Bruno Leyssens I +32 473 69 51 05 I bruno@rca.be I www.rcapress.be