Eerste Vlaamse KIABI-winkel opent in Brugge

Eerste Vlaamse KIABI-winkel opent in Brugge

Franse confectieketen trekt succes door in ons land met zesde vestiging in twee jaar

Zaterdag 29 september opent kledingmerk KIABI zijn eerste winkel in Vlaanderen, in het centrum van Brugge. Daarmee trekt de Franse confectieketen zijn succes door in ons land, met zes verkooppunten in amper twee jaar. “Onze betaalbare gezinsmode valt in de smaak. Bovendien gaat de shopervaring bij KIABI verder dan gewoon winkelen. We hebben zelfs iemand specifiek in dienst om de klanttevredenheid te bewaken”, vertelt Country Leader Aalrik van Straten.

Op 20 oktober 2016 opende de allereerste KIABI-winkel in België: KIABI Docks in Brussel. Al snel volgden vestigingen in Charleroi (2017), Luik (2017), Brussel (2017), Anderlecht (2018) en nu dus ook Brugge, met een pand in de Steenstraat (1.550 m², twee verdiepingen). Aalrik van Straten: “We zijn heel trots om KIABI in Vlaanderen te introduceren. In Brugge nog wel, een stad die doet dromen, die internationaal gekend is en die met haar toeristen toch een venster op de wereld is. We kijken ernaar uit om de 120.000 Bruggelingen extra gezellige momenten van shopplezier aan te reiken.”

Het assortiment van KIABI is breed, met zacht geprijsde kwaliteitskleding voor het hele gezin – van baby’s en kinderen tot (zwangere) vrouwen en mannen. De shopervaring gaat ook verder dan gewoon winkelen en zet interactieve technologie centraal. Je e-reservatie volgen, de virtuele catalogus doorbladeren, een artikel online reserveren of de stock van een andere winkel raadplegen, het kan allemaal in de Belgische winkels van KIABI. “We werken met het model van een hybride winkel die zich vormt naar het gedrag en de wensen van de klanten op lokaal niveau.”

KIABI brengt betaalbare mode voor het hele gezin, mét een maximum aan shopplezier. Zo zijn er in de nieuwe winkel in Brugge alvast genoeg kassa’s om geen tijd te verliezen, opladers voor je smartphone dichtbij de paskamers… In de winkel zal er ook iemand specifiek instaan voor de klanttevredenheid. “Precies omdat geluk en tevredenheid tot de prioriteiten van ons merk behoren. Onze slogan luidt niet voor niets ‘Geluk staat je zo goed’.”

In aanloop naar de officiële opening op zaterdag 29 september, polste KIABI bij de Bruggelingen naar waar zij het gelukkigst van worden. Een dagje shoppen (46%) – bij voorkeur met vriendinnen – haalt het moeiteloos van een dagje wellness (27%) en een romantisch diner (19%). Lingerie kopen maakt het meest gelukkig (32%), gevolgd door kleding in het algemeen (28%) en schoenen (20%). Verder vinden we een shoppingdag geslaagd als we een gedroomd kledingstuk op de kop kunnen tikken (31%), als er nog budget overblijft (27%) en… als we in een kledingmaat minder passen (15%).

OVER KIABI – www.kiabi.be
KIABI werd in 1978 opgericht in Noord-Frankrijk en zorgde voor een drastische ommezwaai in de confectiesector door betaalbare mode voor het hele gezin aan te bieden. Met een netwerk van 501 winkels realiseert KIABI een omzet van 1,9 miljard euro – goed voor een groei van 4,6% in 2017.

De collecties van KIABI worden ontworpen in Frankrijk door een team van 56 stylisten, die hun verrassende, vrolijke, eenvoudige en doordachte ontwerpen steeds tekenen met aandacht voor de persoon die het stuk uiteindelijk zal dragen. KIABI, de Franse nummer 1 van de confectie, stelt 10.000 mensen tewerk in 16 landen.

PERSCONTACT
RCA I Margot Feiner I +32 0494 82 31 83 I margot.feiner@rca.be I www.rcapress.be